Reklamation och retur

Alla beställningar skickas med DHL och våra normala leveranstider är 2-3 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas vanligtvis på måndagen efter. Om du beställt olika varor samtidigt med olika leveranstider så levererar vi de varor som finns på lager först. Om du önskar få alla varor samtidigt vänligen kontakta oss på mail kundservice@no40.se. Vid leveransförseningar av beställningsvaror meddelas du om detta så snart vi behandlat din order.

Vid köp i vår webshop gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som privatkund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit din vara. Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad. Varan ska vara förpackad i originalemballage. Du får självklart ta upp varan och kontrollera den. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten. Returen måste skickas på ett sådant sätt att varan kommer till angiven returadress. Vi har ingen möjlighet att hämta paket på uthämtningsställe eller fraktbolags distributionscentral.

Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel, vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits, ljud- eller bildupptagning samt datorprogram med bruten försegling, parfym och liknande som öppnats, vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal, lösnummer av en tidning eller tidskrift (men du har ångerrätt om du beställt en prenumeration).

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Instruktioner:

  • Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran. 
  • Fyll i alla fält i dokument nedan för att erhålla ett returnummer. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.

OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.







JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.